De heenreis en de eerste werkdag! - Reisverslag uit Northampton, Verenigd Koninkrijk van Emil Niekerk - WaarBenJij.nu De heenreis en de eerste werkdag! - Reisverslag uit Northampton, Verenigd Koninkrijk van Emil Niekerk - WaarBenJij.nu

De heenreis en de eerste werkdag!

Door: Emil van Niekerk

Blijf op de hoogte en volg Emil

13 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Northampton

Daar ben ik dan met mijn allereerste reisverslag vanuit Northampton! Om iets voor vieren meldde ik mij bij Van Vliet transport in Naaldwijk! Hier heb ik afscheid moeten nemen van mijn ouders en vervolgens ging ik samen met Marcel (chauffeur) de vrachtwagen laden! We moesten uiteindelijk nog even wachten op de laatste paar karren, fiets erin en mijn bagage erin en rijden konden we. Om 6 uur reden we weg richting Calais. Om 10 voor 10 hadden we de trein naar Engeland! Dit duurde een klein halfuurtje! Vervolgens reden we naar de Cash & Carry in London Enfield! Daar leverden wij een aantal karren en pallets af en daarna reden we door naar Northampton. Uiteindelijk waren we om 3 uur Nederlandse tijd (2 uur Engelse tijd) bij de Cash & Carry in Northampton. Het was donker dus ik had echt geen idee hoe de omgeving er uit zag. Mijn huisgenoot (Arthur) lag te slapen dus hebben we hem wakker gebeld en deed hij de deur open. Hij liet mijn kamer zien en ging weer snel naar zijn bed. Ik deed dit ook maar omdat het onder tussen alweer 3 uur geweest was en om 7 uur ging mijn wekker alweer af.
Vanochtend heb ik slecht gegeten, alleen een paar stukjes cruesli (niet lekker) en een beker melk, omdat hij geen brood in huis had. Dat eet hij normaal niet! Toen werd ik voorgesteld aan mijn collega's en ging ik aan het werk! Ik wil niet negatief zijn, maar de werkzaamheden vielen me wel tegen! Ik was eerst buiten aan het vegen en deense karren aan het ordenen. Daarna moest ik op de hele plantenafdeling alle planten water geven! Ik hoop dat ik dit niet elke dag hoeft te doen, want dan wordt het toch wel eentonig. Verder zijn de mensen hartstikke aardig. Het communiceren in het Engels vind ik toch nog wel erg lastig en ik mis toch wel iemand waarmee ik lekker Nederlands kan praten. Om 12 uur mocht ik stoppen met werken en zometeen ga ik even naar de supermarkt om brood te halen, omdat ik morgen wel goed wil ontbijten en nu nog even wil lunchen. Vanavond lekker op tijd naar bed, zodat ik weer een beetje nachtrust heb. Hopen dat het elke dag beter gaat met Engels praten. Dan wordt het hopelijk vanzelf wat leuker voor mij! Het verstaan gaat wel redelijk, maar het praten is erg moeilijk! Morgen zal ik er vast wel weer een verslag op zetten! Groet Emil

  • 13 Mei 2014 - 14:38

    Leonie:

    Zoo Emily (:

    Mooi verhaaltje heb je getypt! Zo te zien heb je al wat aardig achter de rug (:
    Kan je niet met Marcel, de chauffeur, in het Nederlands praten.. Of is hij inmiddels alweer vertrokken?
    Naast het werken zal ik ook vooral genieten van de omgeving =D! en van de regen.. buhh. Alsof je die in Nederland nog niet genoeg had>.<

    Groetjeess!

  • 13 Mei 2014 - 16:28

    Emil Van Niekerk:

    Nee, hij is gister gelijk alweer vertrokken! Ik merk wel dat het al wat beter gaat! Vanmiddag even melk en een brood gehaald zodat mijn ontbijt morgen ook goed is. Regen heb ik indd in Nederland al genoeg gehad. De komende dagen voorspellen ze hier droog met zelfs af en toe een zonnetje :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emil

Hallo allemaal, Leuk dat jullie mij willen volgen! Ik ben in Northampton van 12 mei tot ongeveer 12 juli! Hier kunnen jullie regelmatig blogs van mijn belevenissen zien!

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4252

Voorgaande reizen:

Landen bezocht: