De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Northampton, Verenigd Koninkrijk van Emil Niekerk - WaarBenJij.nu De dagen vliegen voorbij - Reisverslag uit Northampton, Verenigd Koninkrijk van Emil Niekerk - WaarBenJij.nu

De dagen vliegen voorbij

Door: Emil van Niekerk

Blijf op de hoogte en volg Emil

25 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Northampton

Daar ben ik weer een keer met een nieuw reisverslag. Het is inmiddels al weer een week geleden, maar zoals de titel al zegt. De tijd vliegt voorbij. Geen bericht is goed bericht! Ik heb de afgelopen weer lekker gewerkt, het was erg druk omdat het morgen een Bankholiday is. Dat betekent een vrije dag in heel Engeland en veel trouwerijen en communie's. Wat het verder betekent zou ik mijn god niet weten, maar voor mij betekent dit een extra dagje weekend. Vorig weekend verveelde ik me veel, maar dit weekend heb ik eigenlijk te weinig tijd om dingen te doen. Dat is natuurlijk wel beter dan andersom. Afgelopen maandag tot woensdag was er een Nederlandse medewerker die mij de opdracht kwam uitleggen. De opdracht is als volgt: Wij hebben een Sundries afdeling (allerlei potten, vazen en allerlei accessoires). Ik moet alle producten die ze in Enfield (andere vestiging) niet hebben, maar in Northampton wel hebben de barcodes checken en kijken of deze klopt. Hoe ik weet of het klopt hoef ik jullie niet te vertellen, want dat is erg lastig om het zo te vertellen. Ik vind het zelf ook nog erg lastig en de opdrachtgever zelf snapte het eigenlijk ook nog niet helemaal. Maar goed...
Afgelopen woensdag ben ik lekker gaan lunchen met hem bij een toprestaurant (namelijk de Mc Donald's). Dit was wel even lekker en ik heb weer even lekker Nederlands kunnen praten. Vrijdag kwam mijn stagebegeleider (ook een Nederlander) voor het eerst even op bezoek en heb ik dus weer Nederlands kunnen praten. Al met al een week waarin ik veel Nederlands heb kunnen praten. Gister heb ik lekker gestofzuigd en gewassen. Ook even lekker al dat vette eten er uit gelopen en gisteravond lekker op de bank de Champions League finale gekeken. Vandaag lekker uitgeslapen en een rondje gefietst. Verder lekker genoten van het weer en morgen nog een dagje vrij waarbij ik nog even aan mijn opdrachten ga werken. Misschien nog even tussen de buien door hardlopen.
Dit was mijn verhaal wel weer en volgende week horen jullie vast weer meer van mijn kant.

• 30 Mei 2014 - 16:40

Katja:

Hey Emil,

Wat een mooie verhalen schrijf jij zeg. Ik krijg zin om een keertje bij jou te komen kijken. Je vader en moeder komen je zeker gauw opzoeken? Ben jij met de Pinksterdagen ook in Engeland? Met andere woorden: Moeten we je gezelligheid helaas dit jaar missen met de jaarlijkse vriendendag? Veel plezier en veel engels praten en niet te vaak naar de Mc Donalds gaan hè, moet je het er ook allemaal weer af lopen(;

Groetjes van Jos, Katja, Milicia en Ivar

• 30 Mei 2014 - 16:59

Emil Van Niekerk:

Hoi Katja,
    Je mag best een keertje langskomen. Zeker in het weekend is het best vaak stil zo alleen in huis!
    Over 3 weken zijn mijn vader en moeder er nu, dus iets om naar uit te kijken! Met Pinksteren ben ik in Engeland, dus ik ben er helaas dit jaar niet bij. Dan wordt het volgend jaar extra gezellig! Nee ik ben pas 2 keer geweest in bijna 3 weken, dus het valt mee en dan is het ook niet zoveel wat ik er eet. Indd, ik heb het er dan 's middags zelfs alweer af gelopen. Ga nu ook weer even hardlopen (zonder dat ik bij de Mc Donalds gegeten heb!!!)
    Groetjes Emil

• 31 Mei 2014 - 17:44

Jos Van Der Valk:

Hoi Emil, zo te lezen heb je het aardig naar je zin daar. Die opdracht die je van je stagebegeleider moet doen is jou wel toevertrouwd ook al weet hij zelf misschien niet hoe het werkt.
    Ik zou zeggen dat biedt kansen om het aan hem uit te leggen. Het is wel mooi dat je niet te veel Nederlanders tegen komt dan kan je tenminste mooi aan je Engels werken. Leuk dat je ook lekker kan fietsen en hard lopen, dus ik neem aan dat je je tijd wel door komt. Succes met je stage.

Groet Jos van der Valk.

• 04 Juni 2014 - 16:39

Monique:

Hoi Emil
    Ook jouw volg ik stiekem een beetje en begrijp dat het iets makkelijker contact leggen is met internet enzo. In spanje is dat allemaal een stuk lastiger gaat alleeën als Brian op bedrijf is maar ja dan moet er ook wat gedaan worden dus is het best lange tijd stil Gelukkig kunnen we hier ea lezen van iedereen.Is leuk om te volgen ga zo door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emil

Hallo allemaal, Leuk dat jullie mij willen volgen! Ik ben in Northampton van 12 mei tot ongeveer 12 juli! Hier kunnen jullie regelmatig blogs van mijn belevenissen zien!

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 176